هپی شف

هپی شف

تهیه انواع به به های خوشمزه! :)
هپی شف

هپی شف

تهیه انواع به به های خوشمزه! :)

بیف استرگانف الکی :))

 

برای اولین بار در عمر گرانبهای خویش بیف استروگانف درست
کردم! قبلن خورده بودم البته ولی خودم درست نکرده بودم!!

میدونی چی شد در واقع؟ دو تا قارچ داشتم...گفتم چی باهاشون درست کنم!

کوکو قارچ؟ مایه ماکارونی که قارچ خورد کنم توش؟ سوپ جو و قارچ؟ قارچ سوخاری؟ گفتم نوچ...نمیخوام هیچکدومو!

گفتم یهووووو برم بیف استروکمنمبتنوف درست کنم! اسمشم ماشالا خیلی جیگره! من مخفف میکنم میگم بیف استرو! اوکی؟

اول که رفتم تو دفتر آشپزیم گشتم ببینم که مادر شوهرم برام نوشتن یا نه!...که دیدم فقط تا مواد لازم رو نوشتن!

بعد رفتم اول قارچا رو سرخ کردم.....بعد سیب زمینی رو خلالی سرخ کردم!

بعد گوشت رو با پیازای جیگی میگیلی سرخ کردم و گذاشتم با کلی ادویه اینا و ۴ تا لیوان آب خوب بپزه!

بعد باید سس رو درست میکردم! خامه نداشتم اونوقت!

رفتم ۲ تا ..۳ تا قاشق آرد گندم رو ریختم تو آب سرد و هم زدم..... بعد نصف کره ریختم تو شیرجوش...بعد لیوان آب و آرد رو ریختم قاطی کره... بعد نصف لیوان شیر ریختم توش...با نمک و فلفل گذاشتم بجوشه خوب! یعنی ایده های من در آوردیه لابلاش تو حلق زویا!

دیگه اون گوشتا که پخت....دیدم هنوز یه اقیانوس آب داره.....شیشه کردم دادم بچم بخوره آب گوشته..حیفه مادر!

بعد اون مخلوط شیر و آرد و کره رو ریختم رو گوشتا...دیدم این که اصن غلیظ نشد...یه خورده خمیر نون ساندویچی رو که پودر داشتم رو اندازه یه مشت ریختم توش...ولی شما باید آردشو بیشتر میکردین همون اول داستان!!

دیگه قارچ سرخ شده رو هم قاطی گوشت کردم .... گذاشتم ۱۰ دقیقه اینا دست به دست هم بدن و با هم دوست بشن این موادا..... بعد قشنگ که دوس شدن و غلیظ شد این ریختم تو ظرف...روش رو هم سیب زمینی های سرخ شده ریختم!

پلو هم که پلوپز کور شده بدبخت بینوا ایکس ثانیه درست کرد....بعدم بردیم سر میز نشستیم خوردیم!

آییییییییی من با آب و تاب و مث نخورده های آمازونی میخوردم!جوری که پلو ها دو طرف دهنم میریخت بیرون.....  

 

ممممممم.. 

حالا هر چی بود که خوشمزه بود!  

الحمدلله که جای دیگه هم لازم نشد اسم بیف استرو رو ببرم که همون اول مخفف کردم!

نظرات 3 + ارسال نظر
فرشته شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 11:36 ب.ظ http://dosttansalam.persianblog.ir/

به جای خامه شیر ریختی
من تا حالا نخوردم دوس دارم درس کنم ولی حالش رو ندارم

ﭘﺎﺷﻮﻭ ﭘﺎﺷﻮﻭ ﺗﻤﺒﻞ ﺑﺎﺯﯼ ﺩﺭ ﻧﻴﺎﺭ.
ﺍﻳﻨﻘﺪ ﺭﺍﺣﺘﻪ.ﻣﻴﺼﺮﻓﻪ ﺑﺨﺎﻃﺮﺵ ﻭﻗﺖ ﺑﺰﺍﺭﯼ

مٍدا یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:53 ب.ظ

عاغااااااااااااا عکساشونم بزار اصن عکس که اشتها میاره
مرسی هپیززز جونم

ﺟﻴﮕﺮﺯ ﺍﻳﻨﻮ ﻗﺒﻠﻦ ﺩﺭﺳﺖ ﮐﺮﺩﻡ ﻋﮑﺲ ﻧﮕﺮﻓﺘﻢ

ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺑﻪ ﺑﻌﺪ ﺑﺎ ﻋﮑﺴه ﺩﺳﺘﻮﺭﺍ

نسترن دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 02:55 ب.ظ

عکسشم میخوایم خوووووب!!

این دفه که درست کردم عکسشم میزارم عزیزم :)
فدات

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد