هپی شف

هپی شف

تهیه انواع به به های خوشمزه! :)
هپی شف

هپی شف

تهیه انواع به به های خوشمزه! :)

به افتخار قیمه یزدی

درود دوستان هپی شفی! 

 

  

  

 

اونوقت من یه بار ورداشتم یه مشت خلال پسته و بادوم و زرشک هم ریختم قاطیه خورشت...اونم خیلی خوب شد..فک کنم این مدلی میشه مدل کرمونشاهیش!

 

 

 

  

بله خلاصه..ایشالا خوشتون بیاد! 

 قربان شما هپی شف

 

 

خوب این یه خورشت اصیل یزدی میباشد که خعلی خوشمزه س و یه غذای شیکیه و خیلی هم پر زحمت !

زحمتش فقط بخاطر لپه هاشه!

یه صبح تا عصر یه لیوان نخود رو میریزی تو یه کاسه آب و میزاری تا پف کنه و پوست نخود به راحتی بشه کند!

اون وسطا آب رو هیییی خالی کن و دوباره آب بریز روی نخود ها!

بعد وقتی نخود ها پف میکنه پوستشون رو بر میدارین ....

من اولین بار بی تجربه بودم و نشستم اون همه نخود رو دونه دونه پوستش رو کندم که بعدش پوست خودم هم کنده شده بود! نه چشم برام مونده بود..نه کمر....

حالا دیگه تویه سایته خوندم که نخود ها رو در آبکش می‌ریزین و روی یک سینی آنها را پخش می‌کنین. بعد با پشت هاون روی آن ها می‌کشین به طوری که پوست آنها جدا شود و دو لپه (دو نیمه) گردند.

این تا اینجا داستان لپه درست کردن!

بعد اگه دیدین لپه ها زیاد شد میتونین وقتی دو لپه شد بسته بندی کنین و بزارین تو فریزر واسه یه وقت دیگه درست کنین!

حالا گوشت رو که ریز ریز خرد کردین با پیاز خرد شده میزارین بپزه!

بعد لپه ها رو میریزین قاطی گوشت پخته شده! با نمک و فلفل و زرچوبه میزارین بپزه..یه قاشق رب گوجه و لیمو عمانی هم اضافه میکنین!

میزارین تا جا بیفته..مواظب باشین لپه ها خیلی له نشه!

بعد دارچین و زعفران هم اضافه میکنین!

اگه دیدین خیلی آبکیه....یه 2...3 تا قاشق آرد رو تو آب سرد میریزین و هم میزنین و میریزین توی خورشت!

میتونین یه قاشق گلاب هم بریزین توی خورشت...میتونین هم نریزین!

این میشه قیمه یزدی!

نظرات 9 + ارسال نظر
گل مریم چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 01:37 ب.ظ http://mehrabantwo.blogfa.com

وا قیمه یزدی هپی شف تو کاشون ما به این غذا می گیم گوشت نخود یه وقتایی هم اسفناج ریز شده هم می ریزیم خخخخخخخخخخخخخعیلی خوشمزه است.

:))
دستور غذای ما رو ورداشتین اسمشو عوض کردین ؟:))
مملکته داریم؟
منم خعلیییییییییی دوس دارم خانوم مدیر...
خعلییییییییییییییییییییییییییییی من از تو بیشتر شد البته!

sahar چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:08 ب.ظ

salam azizam.bah bah che shavad. Daste golet dard nakone. Ama kermanshah k khoreshe khalal dare injur nist. Faghat khala badume ziade ba gusht az in riztar va zereshke siah. Kheili ham lazize.ishala tashrif biarin dar khedmat bashim

سلام سحر گلم!
خواهش میکنم عزیزم
وههههههههه
چه عالی...خیلی دوس دارم بخورم..
ایشالا قسمت بشه دستپخت شما رو هم بخوریم! ماچ

ناعمه چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:56 ب.ظ

دوس داشتی؟

آمارین چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:24 ب.ظ http://amarin.blogfa.com

تنکیو بخاطر هنر بینهایت شما:*
کرمانشاهیش نخود نداره. گوشتش هم خیلی ریزه.

:)) من والا نخوردم اون خورشت خلال رو...فک میکردم لپه هم داره!
چه باحال!

تی تی جون. چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:28 ب.ظ

پلیز دستور شربت خیار و سکنجبین هم بزار برامون.

الهیییی....چشم گلم...

تی تی جون. چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 03:30 ب.ظ

من قیمه یزدی درست نمیکنم . میام یزد خونتون خودت برام درست کن.

قدمت رو چشم!
نوشابه ش چه رنگی باشه؟ :)

نسترن چهارشنبه 5 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 04:48 ب.ظ

شربت سکنجبین و خیار رو هم یاد میدی؟!!

آره حتمن! :))
کاری نداره که!

ناعمه پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 12:49 ب.ظ

ارهههه ما قیممون فقط با خوده لپه هستش و سیب زمینی سرخ کرده من به عشق سیب زمینی سرخ کردهاش میخورم

خوب ما اون مدل قیمه رو هم داریم تو غذاهامون...
نوش جون عزیزم

monir پنج‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 02:42 ب.ظ http://www.monir22.blogfa.com

سلام مامانی به به

سلام دخملم
دوس داشتی؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد